måndag 22 februari 2010

Tama och vilda änder


Veckan som gick var det verkligen inte någon vår i luften. Det snöade kraftigt och i helgen var det kallt. Just nu minus 20 grader och det tror jag det har varit en enda gång sedan vi flyttade hit 1998. Nu har dom lovat varmare i mitten av veckan, men innan dess lite mera snö.

Nåväl, så är det, och jämfört med vissa vintrar i Norrland så är det riktigt mysigt. Speciellt nu när man slipper skotta och skrapa bilrutor. Men det gäller att gå ut med allt gammalt bröd till änderna i Strömmen, dom har det inte så kul just nu. Men kul hade alla sportfiskare på fiskepremiären i Strömmen nu i helgen. Det snöade och var 12 grader kallt, men iklädda scoteroveraller och skinnmössor, stod dom där och fiskade. Den största laxen som kom upp var på 10 kilo. Inte så tokigt mitt inne i Norrköping.

Eftersom Eva var i Lissabon på möte nästan hela veckan, så har det blivit mycket OS och sena nätter. Det är alltid kul när man kan sova ut på morgonen och det dessutom går bra för moder Svea.

På herrmiddagen med TV-trav i onsdags, blev det inte några större vinster. Men det var riktigt gemytligt med fyra gubbar, laxpudding, kall öl och en norsk snaps (10 olika á 5 cl).

Yogan flyter på bra. Men det är konstigt så jobbigt det är. Jag trodde att det var mer filosoferande, men det är mer som Friskis och Svettis. Man får väl lite bättre rörlighet och balans hoppas jag. Bra Yoga-ledare är det...

I fredags var det så dax för en försenad födelsedagsfest för Eva. Jag hittade ett recept i Buffé som jag gjorde. "Helstekt oxfilé med ljummen rödbetssallad och getostcréme", var inte helt fel! Presenterna såg ut att vara uppskattade ;-)
En Amarone gjorde inte kvällen sämre.

På lördagen var vi kulturella igen (en gång varje månad). Vi gick på Östgötateatern och såg Vildanden. Och hon dog på slutet igen det lilla livet....

Nu är tvättstugan snart klar och det ska bli påläsning av ritualer eftersom jag ska vara Kaplan och ha min första parentation på torsdag. Men innan dess är det skrivarcirkel, yoga och "spansk mat och dryck".

Livet tuffar på.......

1 kommentar:

  1. Du har ett tight schema som pensionär. Alltid är det något att göra. Vi var också kulturella i helgen. Jardmarks, Ytterströms och vi var på Skifs på Circus. Full fart och gamla låtar i nya versioner. Lycka till på torsdag. Själv är jag på väg hem från Bryssel om jag frisknar till.

    SvaraRadera