tisdag 16 februari 2010

Friskt och nytt

Nu börjar den stationära datorn att fungera. Fick tillbaka den gamla funktionen så jag kan synka min telefon och datorn. Nu ska jag bara lära mig hur jag får in bilder från kameran också, så blir det här nog bra.

Evas "arvsstolar" har hämtats från tapetseraren. Det blev bra och dyrt! Men nu kan man i alla fall sitta i dom utan att få någon utstickande spik i ryggen.

Kursen "Spaniens mat och vin" har kommit igång. Det var tapas och vitt vin denna gång. Nästa gång blir det mat som passar till rött vin, därefter blir det cava och det avslutas med sherry och dylika drycker sista gången.

På skrivarcirkeln lästes mitt första alster upp och det gick riktigt bra. Fick kritik för uppställningen på arket. Det blev för koncentrerat och även lite svårläst. Får bättra mig till nästa tisdag då ämnet är blamager och det har man ju gjort några!

Barndopet i Bälinge gick bra. Gammal fin kyrka från 1300-talet, nu nyrenoverad. Malvas dop var det andra dopet efter renoveringen. Sedan blev det paj, dricka och tårtor hemma hos lilla Malva. Huset var fullt av barn och tre av de närvarande damerna var gravida! Alla är ju mellan 25-35 år och det är ju den mest produktiva tiden när det gäller barnafödande.

Ska iväg på Yoga ikväll igen. Hoppas att man håller sig vaken. Var uppe och fixade lite frukost åt Eva i morse. Hon åkte iväg med taxin 05.10 för att flyga från Linköping via Amsterdam till Lissabon. Hemma igen på fredag och då ska vi fira hennes födelsedag, som egentligen är idag, med en god middag.

På lördag ska vi på Östgötateatern och se Vildanden.

I morgon, onsdag, blir det en travkväll här hemma med mat, dryck och spel. Det ska bli trevligt. Det är inte så lätt att få till en kväll som passar alla i bolaget.

Eftersom dammslukning och golvtorkning nu är avklarat så återstår nu bara lite stykning.

Till nästa inlägg hoppas jag ha med lite bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar