måndag 7 december 2009

Liten vinst och frack

Veckan som gick var en lite grå och allmän vecka. Inga stora grejor hände. Det tvättades, städades och fixades i vanlig ordning. Eva var, som sagt, i Zurich måndag till onsdag, så det blev ganska mycket TV-tittande på fotboll på kvällarna. Och trav naturligtvis. Onsdagsgänget lyckades med bedriften att få in 11 skr! Inte direkt någon bra avans på insatsen! Det blev även en pyrrusseger för lördagsgänget då det ramlade in 188 skr. Men skam den som ger sig, snart så rullar det vår väg!!
Niklas ringde och meddelade att han hade haft de anställda på apoteket i Drammen på besök hemma. Tre av åtta var friska och lediga så de kunde komma!! Kvällen hade varit bra med hemgjord glögg (Evas recept, inte att leka med!), hembakade lussebullar och pepparkakor. Till kvällsvickning blev det "Pasta al forno" och rödtjut. Damerna, för det är bara damer, gick hem 02.00 efter dryga 6 timmars mat och prat.
I helgen var Per här och lånade min frack. Han och Carin skulle till Wien och gå på nyårskonserten. Så ser ni, i TV, någon elegant herre i en lika elegant frack, så är det Per! Efter konserten så blir det dans och wienervalser samt förplägnad. Man får vara glad att åtminstone fracken får vara i rampljuset!!
Nu har jag också beställt nyårslådan från Tryffelsvinet (importören). Brukar varje år göra det, för då får jag en låda med en flaska champagne, samt två vita och tre röda vinflaskor. Det är helt perfekt om man är några par som träffas på nyår.
Nu ska jag in och kolla Sture och Cajsas blogg. Dom har just anlänt till Australien Gå gärna in och kolla på: cajsa-och-stures-blog.blogspot.com. Deras resebloggar brukar vara väldigt bra. Ofta med bilder. Nu är dom nog i Cairns.
Nä, nu ska jag ladda en ny maskin i tvättstugan!

1 kommentar:

  1. Så Per och Hz ska till Wien? Kul initiativ. En låda från Tryffelsvinet, här ska det festas ser jag. Vad ska du ha på dig till nyår nu då när fracken är borta. Det blir väl smorren antar jag.

    SvaraRadera