måndag 14 december 2009

Vinster och förluster

Har börjat fixa lite med julklappar. Inte så stora och dyra, utan flera små och billiga. Den 22 december drar vi ju iväg till Niklas i Drammen och trots att vi åker bil, vill jag inte ha några stora gjutjärnsgrytor att släpa på.

Hade nöjet att för första gången på 5 år gå på korgboll, eller basket som dom envisas med att kalla det i Norrköping. En, enligt mitt tycke, lite udda sport, där man inte får beröra varandra för då blir det foul. Och efter 5 stycken är man utesluten från spelandet. Det blir ännu mera udda när man betänker att nästan alla spelare är dryga två meter och väger 100 panner! Nåja, nu vann ju Dolphins och det var ju bra!

Spelandet den gångna veckan gjorde att vi "vann" 101 kronor på onsdagen och på lördagen hade Sax lyckats med att få 7 rätt! Det renderade i en "vinst" på 305 skr! Man kan ju inte ha mer än 7 rätt så det så! Dessutom hade jag gjort stryktipset till vårt bolag. Även där blev det 7 rätt men inga pengar. INGEN hade 13 rätt och tolvorna gav drygt 300.000 !!
Bättre tur hade jag på ODD:s julfest där jag vann 4(!) högvinster. En flaska whiskey, en Rioja, en julkorg med godis och en tavla! Så nu har vi tre tavlor, som vi inte vet var vi ska hänga, stående bakom soffan i vardagsrummet.

Tyvärr så har vi förlorat en ODD-broder i cancer och i fredags var det begravning. Det var en borgelig begravning och det var en mycket fin begravning. Musik var det, men inga psalmer och akten gjorde ett starkt intryck på mig, för det var en så "ljus" och fin högtid!

Då var det roligare att få skicka en "mamma-barn-bukett" till Andrea och nyfödda Malva! Visst är Malva ett vackert namn. Storebror heter Florian, också ett fint namn. Behöver jag säga att båda föräldrarna är biologer!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar