torsdag 25 november 2010

Snart så....

Nu är det inte långt till julen, bara en månad. Snön har så lätt börjat falla och temperaturen ute sjunker under nollan. I övermorgon lördag så äger den traditionsrika glöggfesten rum här hemma. Som jag skrivit tidigare så blir vi i år 14 personer. Vi ska ändra lite på arrangemanget i år men det är än så länge en hemlighet. Glöggtillverkningen är i alla fall i full gång.

Julen tillbringas i år igen hos Niklas i Drammen. Hoppas att det inte snöar lika mycket som i fjol för då var det lite kaosartat på sina ställen. Dottern kommer flygande från Geneve, eftersom hon nu är nere i Frankrike hos kusin Helena och hjälper till. Hoppas bara att hon får möjligheter att öva upp sin franska där nere, nu när hon redan första veckan klarat av både förkylning och magsjuka!!

Än så länge är inte alla papper klara inför flytten till Montreal. Det som vi haft möjlighet att fixa till själva är klart, men de papper som ICAO och TS ska skriva har fastnat i någon seg långbänk. Men vi hoppas att redan nästa vecka så ska vi kunna skiva under alla behövliga papper.

Själv har jag varit hos SPV och talat med dem om min pension. Ville naturligtvis veta hur mycket jag skulle få ut nu i januari när jag blir folkpensionär. Men si det kunde man inte räkna ut där inte, utan det fick jag göra själv på datorn. Så det har jag gjort och konstaterat att man tjänar inte på att vara folkpensionär!! Vi får väl se vad det blir för netto nu när vi stackars pensionärer ska få sänkt skatt!?

Många har frågat efter adressen i Montreal och den blir (om alla papper blir klara):
4852 Rue ST Domenique
Le Plateau-Mont-Royal
Montreal H2T 1T8
Canada

Nu är det dax att ta på mörka kostymen, de välputsade skorna samt den grå slipsen och bege sig till möte med ordensbröderna.
I kväll är det en ny broder som ska genomgå vår ack så hemliga invigningsritual!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar