måndag 19 oktober 2009

Vinterdäck och stämsång

Veckan har varit som vanligt, nästan.....
Det blev promenad och lunch både tisdag och onsdag förra veckan. På tisdag med Sax och lunch på Olai och på onsdag med Roffa och lunch på La Uva. På onsdagkväll var det spelkväll hemma hos mig tillsammans med Ingvar och Ingvar. Ja inte så att vi spelade kort utan vi tittade på V64 från Solvalla och sedan var det ju fotboll också. Resultatet från fotbollsmatchen var bättre än resultatet från travet. Fotbollen gav ju en vinst men det gjorde inte travet.
Så har ju Ingvar K tjatat på mig att börja skriva lite om hur livet har varit. Så det projektet började jag med i torsdags. Vi får se vad det blir av detta. Jag kom i alla fall några sidor iväg.....
I fredags så lades vinterdäcken på! Men inte kom det någon nederbörd inte fast dom lovat. Tur att man har dubbfritt. Det rasslar duktigt nu på Norrköpings gator. Många har lagt på dubbdäcken, så när det blir halt så finns det väl ingen dubb kvar!
I fredags var det dags för ODD läger. Det var 40 personer från våra loger och sedan var det faktiskt 60 gästande bröder på grund av ett tredagarsmöte i Norrköping. Verkligt trevligt. När jag kom hem så hittade jag en sovande hustru i sängen bredvid! Hon hade kommit hem från Bryssel tidigare på kvällen.
På lördagen blev det den trevliga hemmakvällen som jag hade hoppats på. Det blev rödingfilé och mandelpotatis (med lite smör att mosa i). Till det en Riesling från Alsace.
På söndagen promenerade vi till Ingrid och käkade lite lunch. Hon tycker livet är lite långtråkigt nu när alla vänner har gått bort. Men hon är ju frisk (lite glömsk) så det är bara att stå på fram mot 96-årsdagen i januari!
På kvällen blev det The Real Group. Dom var lika bra som vanligt. Även om inte tidningens recensent tyckte det. Men dom kan väl inte tycka att någonting är bra?
Nä, nu ska jag iväg och käka lunch med Ingvar K och skvallra lite......

1 kommentar:

  1. Jag kan konstatera ännu en gång att det bästa beviset för att man ska gå på någon sorts konsert/teater/revy o.dyl. är att recensenten skrivit ner det ordentligt.Konstigt vá?

    SvaraRadera