måndag 10 augusti 2009

Veckan som gick

Jaha, så har det börjat en ny vecka med hushållsnära tjänster och promenad med hr Sax på onsdag som vanligt. Lite travspel blir det nog också. Hoppas att man står pall för en högvinst. Såg att han som gjorde systemet som vann 20 miljoner i helgen, tyvärr dog i en hjärtattack 15 timmar senare. Ibland är Herrens vägar outgrundliga!

Man säger att idag är sista dagen med sol och värme (för den här gången?) Så det gäller att ta chansen att vara på golfbanan. Ska spela 18 hål tillsammans med Marita idag.

Niklas lägenhet i Trondheim är ute till försäljning. Det ska vara visning på onsdag kväll. Hoppas att han får den såld till ett vettigt pris. Flyttlasset från Trondheim till Drammen ska gå den 1 september.

Lena har besök av sin landlady Liz från Glasgow. Dom ska göra Göteborg tillsammans under en vecka. Jag har skickat ner ett pris som jag vunnit (lottdragning!) på årets Rullboll. En dags gratis åkande på Liseberg!! Tur att man har "barn" som kan ta hand om dylika priser!

Under städning av en garderob så dök det upp en studentmössa! Eftersom jag tog studenten på det vänsterinfluerade 60-talet, då vi vägrade studentmössor, så insåg jag snabbt att den inte var min. Eftersom det stod 1987 i mössan så uteslöts även Eva och barnen.
Det visade sig vara en mössa som jag lånat en en ung dam (Anna) i Timrå 1997.
Mössan användes vid Valborgsmässosjungande med manskören. Tackade så mycket för lånet och skickade tillbaka den nu 12 år efter nyttjandet. Den hade börjat få en liten fin patina!

Veckan avslutades med golf tillsammans med Leif och Ingrid. Efter en mycket varm golfrunda så avslutades kvällen hemma på vår altan. Eva spelade bra golf och jag spelade också....

1 kommentar:

  1. Tänk vad man kan hitta i en garderob. Tur att du har golf som fritidssysselsättning. Här i Sumpan är det jobb som gäller. Annars så har vi beställt ett vinlagringsskåp att ha våra viner från Italien i. Ha det bra så syns vi framöver.

    SvaraRadera