onsdag 19 februari 2014

Snart på väg hem

Det är väldigt vad 14 dagar går fort fastän man nästan inte gör någonting alls.
Nästan alla dagar har ju gått i samma tecken. Upp vid åttatiden och sedan ett besök i gymmet samt iväg och käka maffig frukostbuffé. Därefter liggande på stranden fram till tre-tiden då det vankas en liten drink på balkongen plus middag på någon av krogarna runt omkring.
Happy hour finns också att tillgå mellan 16-18 samt 21-22.


Eva har nästan provat sig igenom hela drinklistan utom de som är glassdrinkar (och det är många). Jag håller mig till gin och tonic för att inte få malaria. Tycker mig ha sett en insekt i förrgår!
Passadvindarna gör att det aldrig blir stekhett trots 30 grader, men å andra sidan är det aldrig lugnt heller. Och eftersom det blåser hela tiden finns det mycket få insekter som kan flyga runt och bita en. Men för att vara säker så finns ju som sagt gin o tonic.


Idag har jag varit hotellet behjälplig med att plocka skräp på stranden. Betalningen är en T-shirt med deras logga, lite vin samt en massa tistlar som jag nu har fått bort från skor och sockar medelst en gaffel!!


Ikväll är sista kvällen här och vi ska nog äta här på hotellet. Dom har riktigt bra mat och som sagt happy hour .....


Hotellet är som sagt mycket bra och kan rekommenderas. Stranden är ju korallsand så det blir aldrig varmt att promenera på den. Vågorna är lagom höga och om man vill så finns alla vattensporter man kan tänka sig.


Eftersom internet här är så långsamt så går det inte att fixa några bilder här. Så vi får väl terrorisera er med bilder när vi kommer hem. :-)


Jag gör väl en sammanfattning av hela resan när vi kommit hem. Då blir det lite bilder också.


Nu blir det siesta, happy hour och middag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar