torsdag 12 augusti 2010

Vardag igen


Nu är man tillbaka i vardagen igen med de gamla rutinerna. Det är med lite blandade känslor som man börjar tvätta på måndag, stryka på tisdag och städa på torsdag. Onsdag är promenaddag med lunch och travtippande med gubbarna som vanligt. Det gäller hela tiden att ha nya korta mål att se fram mot.

Hur som helst så blir det LFV:s golftävling sista fredagen i augusti. Tävlingen går i år i Nynäshamn. Det ser ut som jag kan spela om jag har "njurbälte" på mig.

Träningen med sjukgymnasten börjar på måndag. Han sa att jag hade tappat mycket muskulatur på höger lårmuskel, men att det inte var det som hade satt sig runt midja efter Italiensemestern!

Till helgen åker sonen till Kina på två veckor. Ska bland annat besöka världsutställningen i Shanghai. Det är inte utan att man är lite avundsjuk.

Dottern håller på att flytta och är inne i en ny fas i livet efter sin masterexamen. Själv hade jag inte direkt någon stadga i livet förrän vid 29-30, innan dess var det många ryck hit och dit!

I september åker hustrun på den vanliga arbetsveckan i Paris och som flera år tidigare tänkte jag åka med. Den här gången ska jag försöka mig på att hyra cykel, så jag kommer utanför själva stadskärnan som jag sett några gånger nu. Man hittar säkert några nya objekt att besöka. Travbanan till exempel! Är där nere från söndag 5 september till fredag 10 september. Om någon av er är där nere så har jag gärna sällskap på cykelturerna.

Nu är städandet klart och det blir den vanliga promenaden.
P.S Vintunnorna på bilden är från Chateau Pallard.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar