fredag 29 januari 2016

Nagra rader

Nu har vi kommit ut pa Stilla havet efter att ha passerat Panamakanalen i sakta mak.
Eftersom det, som ni forstar sa ar det lite dalit med wifi har ute pa havet.
Dessutom sa masts jag skriva bloggen pa ett engelskt skrivbord eftersom det gar for mycket tid nar jag skriver i Evas ipad. Jag blir utkastad hela tiden….

Naja,
innan vi gick genom kanalen sa var vi en dag i Cartagena Columbia och det var exakt som Tay sa, det var en riktig turistfalla!! Vi gjorde en tretimmars rundtur och var vi an stannade sa var det hundratals forsaljare …. dom lyckades salja tva T-shirts till mig.

Darefter var det en dag pa havet innan vi kom in i kanalen. Jag kommer att skriva en riktig reseblogg med fakta och allt nar jag far battre nat och ett riktigt skrivbord.

Men Panamakanalen var en upplevelse. Forst ar det ju tre slussar innan man kommer ut i en konstgjord sjoe som heter Gatun. Sedan brummar man i sakta mak vidare under ett antal timmar tills man kommer till sluss nr fyra som ligger nagra hundra meter innan de sista tva slussarna. Darefter far man Panama City pa vaenster sida innan man kommer ut i Stilla Havet.
Just nu passerar vi Costa Rica och senare Nicaragua och par soendag aer vi framme i Guatemala som aer naesta hamn.

Skriver i Facebook och lager ut lite bilder.

Nu ska vi foersoeka fae detta in i bloggen.

Hurra!!!

1 kommentar:

  1. Antar att ni inte tog med en laptop? Misstag. Annars gör som jag, skriv texten i anteckningar eller något word-liknande program. När sedan internet visar sig, kopiera texten och lägg ut den. Ta en för mig också.

    SvaraRadera