söndag 2 maj 2010

Logestik och vårfika

Skjutsade hustrun till hyrbilshämtningen denna söndag förmiddag. Att hämta en hyrbil på söndagar är en liten logistisk övning. Först blir hustrun skjutsad av mig till Statoilmacken ute vid flygplatsen. Där hämtas nycklar till hyrbilen. Därefter skjutsas man vidare (av mig) med nyckelpåsen till Söderbergs bil, där det förhoppningsvis står en hyrbil.
Därefter kunde hustrun anträda resan. I detta fall till Bromma för vidare färd till Bryssel.

Själv tog jag en promenad runt Åbackarna och femöresbron för att stanna till vid Färgaregården och ta en leverpastejmacka och lite kaffe. Här kunde jag se vådan av det penninglösa samhället. Medelåldern på de fikande människorna var förbryllande hög. Väldigt lite ungdomar. Det visade sig att eftersom man hade nyöppnat så kunde man inte ta emot kort!!! Bara kontanter! Och i det moderna samhället är det nästan bara gammelfolk som har kontanter på sig (och i många fall både ett eller två kort för säkerhets skull). Många ungdomar lyckades dock samla ihop till en liten glass i alla fall.

Nåväl, väl hemma så upptäckte jag att det gick riktigt bra att sitta ute i solen, men det blev kallt om fötterna. Blommorna ute på altanen har fått ny jord och ser väldigt "snaggade" ut, men så ska det vara säger hustrun som googlat på nätet.

Eftersom hustrun är borta så blir det ett besök på Bishops ikväll efter träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar