tisdag 15 september 2009

Fotboll och trav



Eftersom Niklas var här en stor del av förra veckan så blev det många luncher och middagar ute på stan också. Både med och utan pilsner till maten.

Vi lyckades med bedriften att få vinst både på V64 på onsdagen och V75 på lördagen. Inga stora pengar men i alla fall bättre än inget!

Apropå inget, så var onsdagskvällens fotboll ingen höjdare. Alla var bänkade framför TV:n men jag orkade bara med första halvlek! Sedan övergick jag till att se trav från Solvalla. Men Niklas, Ingvar och Eva lyckades hålla sig vakna i dryga 90 minuter.

Och så har jag gett min första intervju! Ja, det är inte så märkvärdigt som det låter, det är bara en liten notis i LFV tidningen om mig pga att jag varit med alla 30 åren som tävlingen varat. Hoppas att notisen gör att lite yngre personer och andra än flygledare får upp ögonen för att detta är ett kul sätt att träffas en gång om året.

Hösten nalkas så sakteliga och därför har vi planterat om lite på altanen. Det blev riktigt bra. Men nu ser det inte ut som det blir några fler tomater att plocka in. Det är lite för kallt.

I söndags, medan Eva var ute och vann C-gruppens golftävling, så var jag på Arbetets museum och tittade bl.a på EWK-utställningen. Den var riktigt bra. Man ser vilken blick EWK hade för att omsätta en hel historia i en dräpande bild. Om ni inte sett den så gör det!

Så har den stora resväskan kommit fram inför lördagens avresa till Paris. Än så länge ligger bara biljetten i den, men den blir nog snart full.

Såg att Keith Floyd, TV-kocken som alltid hade ett vinglas i handen, har gått ur tiden. Han hade en del nyskapande program om matlagning som många senare började efterapa.

Nåväl ingen är odödlig, men ens rykte kan bli det!! Så det gäller att hålla ut!!

1 kommentar:

  1. Ja det verkar som du har fullt upp. Själv åker jag runt på VK och som du kanske sett, lite MC på helgen. Förlovade i 35 år? Jag trodde ni gifte er efter ett tag? Annars så funkar vinskåpet OK. Som varande en tok på olika tekniska grejor har jag en liten databas i datorn och i iPhone med vilka viner som finns i skåpet. Nästan lika kul som att dricka vinet, men bara nästan. Vi hörs. Sture

    SvaraRadera